بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > بررسی و خرید : راهنمای خرید استوریج

راهنمای خرید استوریج

راهنمای خرید استوریج

همواره برای هر یک از ما که از دستگاه های دیجیتالی استفاده می کنیم بودن محفظه ای که به عنوان مکان ذخیره و نگهداری اطلاعات باشد، ضروری بوده است. ما با عرضه هر چه بیشتر دستگاه های الکترونیکی و خدمات آنلاین، نیاز به فضای بیشتری برای ذخیره کردن اطلاعاتمان داریم. به همین دلیل گزینه هایی مانند استوریج ها، هارد دیسک‌های خارجی و داخلی، فلش درایوها، کارت حافظه، ابر ذخیره‌سازی، و غیره وجود دارند که به ما این امکان را می دهند تا اطلاعات خود را با امنیت بیشتری ذخیره و مدیریت کنیم. در این راهنما شما را با نحوه ی انتخاب بهترین استوریج برای نیازهای خود آشنا خواهیم کرد.

لزوم توجه به راهنمای خرید استوریج برای خریدی  بهینه:

برای خرید استوریج، راهنمای خرید می‌تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای شما کمک کند. در این راهنما، به نکاتی مانند حجم ذخیره‌سازی، سرعت خواندن و نوشتن دیتا، نوع رابط (مثل SATA، NVMe، USB و غیره)، ماندگاری و مقاومت در برابر ضربه و استفاده مداوم اشاره می‌شود. به علاوه، اطلاعاتی مانند سایز، قیمت و برند محصول نیز قابل مقایسه هستند و می‌توانند در انتخاب بهتر محصول به کار بروند. در کل، راهنمای خرید استوریج می‌تواند به شما کمک کند تا محصولی را انتخاب کنید که بهترین تطبیق را با نیازهای شما دارد و می توانید از آن بهترین استفاده را کنید.

راهنمای خرید استوریج

نگاهی به راهنمای خرید استوریج 2023

برای انتخاب راحت‌تر استوریج مورد نیاز، بهتر است بدانید که کدام نوع استوریج برای کار شما مناسب است. به طور کلی، سه مدل استوریج NAS، SAN و DAS وجود دارند که برای ذخیره‌سازی به کار می‌روند. انتخاب نوع استوریج مناسب برای یک سیستم بستگی به نیازهای خاص آن سیستم دارد. در صورتی که نیاز به فعالیت مستقیم با سرور و ارتباط مستقیم با آن وجود داشته باشد، استوریج DAS مناسب خواهد بود. اگر نیاز به اشتراک گذاری منابع و افزایش قابلیت ارتقا و انعطاف پذیری باشد، استوریج NAS یا SAN مناسب‌تر خواهد بود. همچنین، قابلیت‌های ویژه مانند Thin Provisioning، Replication و Snapshots در استوریج‌های NAS و SAN وجود دارند که در استوریج DAS یافت نمی‌شوند.

تفاوت‌های اساسی بین سه نوع استوریج NAS، SAN و DAS

بسته به نوع نیاز می توانید تفاوتهای این سه نوع حافظه را سبک سنگین کرده و در زمان خرید انتخاب مناسبتری داشته باشید.

استوریج DAS (Direct-Attached Storage):

استوریج DAS به سرور متصل می‌شود و نیازمند حضور سرور است. اما استوریج‌های NAS و SAN به صورت کاملاً مستقل در شبکه فعالیت می‌کنند.

سطح دسترسی:

در استوریج‌های NAS و DAS، سطح دسترسی به صورت سطح فایل (File Level) است، به این معنی که فایل‌ها و داده‌ها با نام و مسیر آنها قابل دسترسی هستند. اما در استوریج SAN، سطح دسترسی به صورت سطح بلوک (Block Level) است، به این معنی که داده‌ها به صورت بلوک‌های کوچکتر تقسیم می‌شوند و به آنها با استفاده از آدرسهای فیزیکی دسترسی داده می‌شود.

قیمت:

استوریج DAS دارای قیمت ارزان‌تری است، در حالی که استوریج SAN قیمت بالاتری دارد.

قابلیت‌های ارتقاپذیری و اشتراک گذاری منابع:

استوریج‌های NAS و SAN قابلیت ارتقاپذیری و اشتراک گذاری منابع را دارند. به این معنی که می‌توانند به صورت مستقل بیشتر شوند و منابع را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارند. اما استوریج DAS این قابلیت را ندارد.

نصب و راه‌اندازی:

نصب و راه‌اندازی استوریج‌های DAS و NAS نسبتاً آسانتر است و به پیچیدگی کانفیگ نیاز ندارد. اما نصب و راه‌اندازی استوریج SAN پیچیده‌تر است.

سیستم عامل:

استوریج‌های NAS و SAN سیستم عامل مستقلی دارند و به سرور وابسته نیستند. اما استوریج DAS نیازمند سیستم عامل سرور است.

قابلیت‌های ویژه:

استوریج‌های NAS و SAN دارای قابلیت‌های مهمی مانند Thin Provisioning (اختصاص پویا منابع)، Replication (تکثیر داده) و Snapshots (ثبت کردن وضعیت فعلی داده) هستند که استوریج DAS این قابلیت‌ها را ندارد.

با توجه به این تفاوت‌ها، شما می‌توانید استوریج مورد نیاز خود را با توجه به نیازهای خاص و اولویت‌هایتان انتخاب کنید.

راهنمای خرید استوریج

راهنمای خرید استوریج در زمینه ظرفیت:

یکی از نکات مهم در خرید استوریج، توجه به نیازها و ظرفیت مورد نیاز است. ظرفیت استوریج متناسب با بزرگی و کوچکی کسب و کار و حجم دیتاهای موجود باید انتخاب شود. در این مورد، ابتدا نیازمندی‌های خود را بررسی کنید و سپس استوریجی را انتخاب کنید که بتواند نیازهای شما را برآورده کند. در برخی موارد، یک استوریج با دو NODE کافی خواهد بود، اما در موارد دیگر احتیاج به یک استوریج با چهار NODE خواهید داشت. از طرفی اگرچه استوریجی که در حال حاضر انتخاب می‌کنید ممکن است برای نیازهای فعلی شما مناسب باشد، اما باید به افزایش حجم داده‌هایتان در آینده فکر کنید. در نتیجه، در هنگام خرید استوریج، گزینه‌ای را انتخاب کنید که نه تنها به نیازهای حال شما پاسخگو است، بلکه نیازهای آینده‌تان را نیز برآورده می‌کند.

راهنمای خرید استوریج در عملکرد و عوامل تأثیرگذار:

برای ارزیابی عملکرد یک استوریج، می‌توان از شاخص‌ها و فاکتورهای مختلفی استفاده کرد. این فاکتورها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در کارایی و کاربردی بودن استوریج داشته باشند. برخی از این فاکتورها عبارتند از زمان پاسخ‌دهی (Reaction time)، IOPS (تعداد درخواست‌های ورودی و خروجی در ثانیه) و طول عمر درایوها.

برای انتخاب استوریج مناسب، بهتر است قبل از خرید، جدول مشخصات ویژگی‌های استوریج مورد نظر را با سایر محصولات مقایسه کنید. این مقایسه بر اساس عوامل مختلفی مانند عملکرد، شاخص‌ها، فاکتورها و ویژگی‌های مربوطه صورت می‌گیرد. با مقایسه این ویژگی‌ها، می‌توانید استوریجی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد را در ارائه خدمات و پاسخگویی به نیازهایتان داشته باشد. شرکت آریا من به عنوان یکی از شرکت‌های برجسته در این صنعت، به ارائه محصولات اصیل و قابل اعتماد متعهد است.

تاثیر بودجه در خرید استوریج

بودجه می‌تواند در تمامی مراحل خرید یک کالا، از جمله خرید استوریج، تأثیرگذار باشد. هر چه بودجه بیشتری برای خرید استوریج خرج کنید، به تبع آن به عملکرد بهتر نیز دست خواهید یافت. این به معنای این است که با افزایش بودجه، می‌توانید استوریج با عملکرد بهتر و ویژگی‌های پیشرفته‌تری تهیه کنید. البته افزایش بودجه به تنهایی نمی‌تواند تضمین کننده عملکرد بهتر باشد. بلکه عوامل دیگری مانند نیازها و مشخصات مورد نیاز استوریج نیز باید در نظر گرفته شود. بنابراین، در انتخاب استوریج، علاوه بر بودجه، باید به نیازها، مشخصات و ویژگی‌های مد نظر نیز توجه کنید تا استوریجی را انتخاب کنید که هم متناسب با بودجه شما باشد و هم عملکرد مورد انتظار را داشته باشد.

راهنمای خرید استوریج در مبحث امنیت

امنیت از جمله عوامل مهمی است که در خرید استوریج باید مورد توجه قرار گیرد. همه سازمان‌ها و کسانی که از استوریج استفاده می‌کنند، تمایل دارند که اطلاعات مهم خود را در محیطی امن نگه دارند و در صورت بروز خرابی، بتوانند به راحتی اطلاعات را بازیابی کنند. بنابراین، استوریجی که امنیت مناسبی ارائه کند، به عنوان یک گزینه مناسب در نظر گرفته می‌شود. دو تکنولوژی مهم که امنیت استوریج را تضمین می‌کنند، RAID و Snapshot هستند.  RAID به وسیله ترکیب چندین درایو فیزیکی، امنیت بیشتری فراهم می‌کند و در صورت خرابی یک درایو، اطلاعات را می‌توان از درایو‌های دیگر بازیابی کرد. علاوه بر آن، Snapshot یک تکنولوژی است که به وسیله آن می‌توان نسخه‌های پشتیبان از داده‌ها در زمان‌های مختلف ایجاد کرد. این نسخه‌ها به عنوان نقاط بازیابی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، اطلاعات را به حالت قبلی بازیابی می‌کنند.

مهم بودن امنیت در خرید استوریج

با توجه به مهم بودن امنیت ، در خرید استوریج باید به این نکته دقت کنید که استوریجی که در نظر دارید خریداری کنید، از تکنولوژی‌های مذکور یعنی RAID و Snapshot بهره‌برداری کند. استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند RAID و Snapshot می‌تواند امنیت داده‌ها را تضمین کند و به شما امکان بازیابی آسان در صورت خرابی را بدهد. این تکنولوژی‌ها به شما امکان می‌دهند تا از امنیت داده‌های خود اطمینان حاصل کنید. با انتخاب شرکت آریا من برای خرید استوریج، شما به یک شرکت با تجربه و حرفه‌ای در این حوزه دسترسی خواهید داشت. تیم فنی و مشاوران ما آماده همکاری با شماست تا بهترین راهکار را برای نیازهای ذخیره‌سازی شما ارائه دهند و با راهنمایی حرفه‌ای خود، شما را در انتخاب و خرید استوریج مناسب یاری نمایند.

راهنمای خرید استوریج

راهنمای خرید استوریج در زمینه برند

برند یکی از عوامل مهم در قیمت گذاری و خرید یک محصول است و استوریج نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر چقدر یک برند معروف و محبوب‌تر باشد،  قیمت بالاتری نیز خواهد داشت. مشتریان تمایل دارند برای خرید محصولات از برند معروف، قیمت بیشتری را پرداخت کنند.

در زمینه تولید استوریج، برخی از برندهای معروف و شناخته شده عبارتند از:

IBM :

شرکت IBM یکی از برندهای بزرگ در زمینه فناوری اطلاعات است و محصولات استوریج قدرتمندی را تولید می‌کند.

اچ پی ای (HPE)

HPE یا Hewlett Packard Enterprise یکی از شرکت‌های معروف در زمینه سرورها و استوریج‌های اینترپرایز است.

Dell EMC:

دل ای ام سی (Dell EMC)یک ترکیب از شرکت دل و EMC است و در زمینه تولید استوریج‌های قدرتمند و محصولات IT شناخته شده است.

NetApp :

شرکت NetApp نیز یکی از برندهای مطرح در زمینه استوریج و سیستم‌های ذخیره‌سازی است که از فناوری‌های پیشرفته برای ارائه راهکارهای استوریج امن و قابل اعتماد استفاده می‌کند.

با این حال، باید توجه داشت که برند تنها عامل تعیین کننده قیمت نیست و عوامل دیگری مانند ویژگی‌ها، عملکرد، امنیت و انطباق با نیازهای شما نیز باید در نظر گرفته شوند. همچنین، برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که می‌توانند جایگزینی مناسب برای نیازهای خاص شما باشند.

راهنمای خرید استوریج در توجه به  Caching

Caching یکی از عوامل مهمی است که تفاوت‌ها و اختلافات عملکرد و قیمت در بین محصولات استوریج ایجاد می‌کند. وقتی که در آینده نیاز مجدد به داده‌ها و اطلاعاتی که قبلاً استفاده شده برای پردازش دارید، بودن حافظه کش ضروری می‌شود. Caching بمعنای استفاده از حافظه نهان یا Cache برای ذخیره و نگهداری داده‌ها است. این حافظه بطور موقت اطلاعات را ذخیره کرده و در صورت نیاز، به پردازنده ارائه می‌دهد. بهمین دلیل، استوریج‌هایی که در سیستم استفاده می‌شوند، بسته بمیزان حافظه کشی که دارند، در عملکرد و قیمت متفاوت هستند.

با داشتن حافظه‌کش بزرگتر و عملکرد بهتر، سرعت دسترسی به داده‌ها افزایش می‌یابد و عملکرد سیستم بهبود می‌یابد. اما این امکان با هزینه بیشتر همراه است. بعبارت دیگر، استوریج‌هایی که حافظه کش بزرگتری دارند، معمولاً قیمت بالاتری نیز دارند. بنابراین در انتخاب استوریج، نیازمندی‌های شما در زمینه سرعت و عملکرد، همچنین بودجه موجود برای خرید را در نظر بگیرید.

شرکت آریا من :

شرکت آریا من، به عنوان یکی از شرکت‌های برتر و معتبر در زمینه خرید و عرضه استوریج، ارائه دهنده راهکارهایی اصیل و حرفه‌ای در زمینه ذخیره‌سازی داده‌ها می‌باشد. این شرکت با سال‌ها تجربه در این حوزه و همکاری با مشتریان متعدد از صنایع مختلف، به عنوان یک نماینده قوی و قابل اعتماد در بازار استوریج شناخته می‌شود. آریا من تمامی نیازهای شما در خرید استوریج را پوشش داده و با همکاری با تولیدکنندگان معتبر و برندهای برجسته ، انواع  استوریجهای با کیفیت را عرضه می‌کند.

 با هم بخوانیم: استوریج چیست

نتیجه پایانی:

با استفاده از انواع استوریج‌هایی که از آریا من تهیه می‌کنید، می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی بیشتر، عملکرد بهتر و امنیت بالاتری برای داده‌های خود فراهم کنید. ما همچنین به مشتریان خود خدمات پس از فروش حرفه‌ای ارائه می‌دهیم و همواره در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوال، آماده پشتیبانی و راهنمایی هستیم.

mrs@pashaii

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x