بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : راه اندازی سرور HP و بررسی مراحل مختلف برای آموزش

راه اندازی سرور HP و بررسی مراحل مختلف برای آموزش

صفر تا صد مهم‌ترین نکات درباره راه اندازی سرور hp

سرورها یکی از اصلی‌ترین تکنولوژی‌هایی هستند که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از سرورها می‌تواند مزایای بسیاری را با خود به همراه داشته باشد و کارکردهای فراوانی را به وجود آورد. اگر به دنبال خرید و تهیه سرور هستید، باید بدانید که امروزه یکی از بهترین انواع سرور، سرورهای hp هستند. این انواع سرور با داشتن مزایای بسیار زیاد و قابلیت‌ها مناسب، گزینه‌ای محبوب را برای استفاده تشکیل داده‌اند.

پس از خرید سرور hp نیاز به راه‌ اندازی سرور hp دارید. موضوعی که اصل محتوای این مقاله را تشکیل می‌دهد. در این بخش و با بیان و بررسی چگونگی راه اندازی سرور hp را طلاعات شما را در این زمینه افزایش خواهیم داد. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید آموزش راه اندازی سرور hp را به خوبی فراگرفته و به بهترین شکل ممکن از آن‌ بهره ببرید.

توجه به مهم‌ترین ویژگی‌ها پیش از راه اندازی

برای آن که آموزش راه اندازی سرور را به خوبی فرا بگیرید، لازم است تا اطلاعاتی را به عنوان پیش زمینه داشته باشید. اولین قدم در خرید و راه اندازی سرور، انتخاب درست سرور است. لازم است تا سرور خود را براساس نوع کسب و کار و نیازی که دارید، انتخاب نمایید. داشتن یک انتخاب درست می‌تواند تمامی مراحل بعدی شما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد.

در این زمان لازم است تا میزان بودجه خود را نیز در کنار نیازتان در نظر بگیرید. میزان بودجه و هزینه‌ای که برای خرید سرور کنار گذاشته‌اید، موضوعی بسیار مهم است. این موضوع می‌تواند بر روی انتخاب نهایی شما نیز تاثیر داشته باشد. ضمن اینکه توجه داشته باشید که در کنار خرید، راه اندازی سرور نیز دارای هزینه خواهد بود. البته در ادامه با بیان نکاتی درباره چگونگی راه اندازی سرور hp به شما کمک خواهیم کرد تا این مراحل را خود به پیش ببرید و از هزینه‌های جانبی خود بکاهید.

استفاده از سرور HP برای کارکردهای مختلف

آموزش راه اندازی سرور در سه مرحله اساسی

حال که پس از بررسی‌های مورد نیاز به دنبال راه اندازی سرور hp خریداری شده برای خود هستید، لازم است تا با مراحل آن آشنا شوید. اجرای مراحل نصب و راه اندازی سرور hp در قالب سه مرحله اصلی صورت می‌گیرد. در هریک از این مراحل بخشی از کار صورت می‌گیرد که تکمیل کننده دیگر مراحل در حین راه اندازی سرور hp است. این سه مرحله به ترتیب عبارت است از:

مرحله اول: ورود به تنظیمات RAID

در اولین قدم برای راه اندازی سرور HP لازم است تا آن را روشن نمایید. با روشن کردن سرور HP، تنظیمات سرور به شما اجاره ورود به تنظیمات RAID را خواهد داد. با اجازه دستگاه لازم است تا وارد این بخش شده و بر روی این تنظیمات تغییراتی را ایجاد کنید.

با بالا آمدن صفحه مورد نظر برای ورود به تنظیمات RIAD لازم است تا دکمه F8 را فشار دهید. حال زمان ان است که تنظیمات RAID برای شما ظاهر شوند. در صفحه باز شده با انتخاب CREATE LOGICAL DRIVE و فشردن دکمه اینتر بر روی ان، به بخش بعدی خواهید رفت. در ادامه صفحه دیگری برای شما فعال می‌شود که در آن دو درایو وجود دارد. در این بخش می‌توانید یکی از درایوهای انتخاب شده از قبل را لغو یا انتخاب نمایید. به این ترتیب سیستم شما برای نصب سیستم عامل اعلام آمادگی خواهد کرد.

مرحله دوم: نصب سیستم عامل os از طریق فلش درایو

حال لازم است تا برای ادامه دادن مراحل نصب، به سراغ ایجاد یک فلش درایو بر روی سیستم خود باشید. به این منظور به وسیله CD یا DVD لازم است تا سیستم عامل OS را بر روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید. البته توجه داشته باشید که در صورت داشتن سیستم عامل OS بر روی سیستم خود، نیازی به گذراندن این مرحله ندارید. به صورت معمول اکثر لینوکس‌ها از استانداردهای IOS بهره می‌برند و از همین رو نیازی به نصب و راه اندازی این مرحله بر روی سیستم نخواهند داشت.

مراحل مختلف در نصب و راه اندازی سرور HP

مرحله سوم: شروع کار با سرور hp

حال که سیستم عامل OS را بر روی سیستم خود فعال کردید، لازم است تا به سراغ شروع به کار با سرور HP بروید. برای شروع به کار با سرور HP باید در نظر داشته باشید که لازم است تا مدیریت ILO را در آن راه اندازی کنید. این اولین قدم کار کردن با سرور HP است که می‌تواند به شما در پیش بردن تمامی این مراحل کمک کننده باشد.

راه اندازی INTEGRATED LIGHTS OUT (ILO) فضایی را برای شما فراهم می‌کند تا در سرور HP امکان مدیریت را داشته باشید. به وسیله این ابزار پردازنده، شما امکان نظارت و کنترل از راه دور را در سرور HP خود به وجود خواهید آورد.

به این منظور لازم است تا ابتدا از کلید مشخص شده بر روی سرور استفاده کنید و با روش کردن سرور HP، به سراغ تنظیمات ILO بروید. پس از فشردن کلید F8 و ورود به تنظیمات اصلی، بر روی گزینه NETWORK و در ادامه بر روی DNS/DHCP کلیک کنید. حال با خاموش کردن حالت فعال DHCP ENABLE یک آدرس IP ثابت برای ILO دریافت نمایید. به وسیله این IP و با کلیک بر روی دکمه F10 این آدرس برای شما ذخیره خواهد شد.

حال با داشتن تمامی اطلاعات USERNAME و ADMINASTRATOR خود می‌توانید به وسیله IP بیان شده به سراغ راه اندازی سرور HP بروید. برای این کار تنها لازم است تا IP را در قست سرچ گوگل وارد کرده و نام کاربری و رمز خود را نیز وارد نمایید.

آخرین نکات

برای آن که بتوانید از یک سرور مناسب استفاده کنید، لازم است تا براساس نیاز و شرایط خود یک سرور را انتخاب نمایید. در صورتی که انتخاب شما برای استفاده از سرور، سرور HP است نیاز به اطلاعاتی درباره چگونگی راه اندازی این سرور دارید. در این مقاله با بیان و بررسی آموزش راه انداری سرور HP تلاش کردیم تا درباره جزئیات مراحل مختلف این فعالیت به نکاتی بپردازیم. نکاتی که به شما کمک کند تا راه اندازی درستی از سرور خود داشته باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از آن بهره لازم را ببرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x