بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : سرورهای Synergy HPE و بررسی آنها

سرورهای Synergy HPE و بررسی آنها

سرورهای Synergy HPE

سرورهای Synergy HPE (سینرژی اچ پی)

در باب سرور hp شما ممکن است که چیزهایی در مورد سرورهای Synergy HPE ، جدیدترین راه‌حل سروری شرکت HPE شنیده باشید. اما مطمئن نیستید که این تکنولوژی منحصر به فرد آیا برای محیط IT شما مناسب است یا خیر. ممکن است که شما بخواهید بدانید، که آیا این فقط یک جایگزین برای سرورهای پرفروش (Blade) تیغه‌ای اچ پی است؟ با دانستن این موضوع که سرورهای بلید یا تیغه‌ای اچ پی حداقل برای مدت یک سال و نیم دیگر در دسترس خواهند بود، بهتر است که با سرورهای Synergy HPE  بیشتر آشنا شوید. اگر شما به عنوان یک دیتاسنتر یا سرویس دهنده خدمات ابری کار می‌کنید، قطعا این مقاله از سایت فروش سرور hp آریامن برای شما مناسب است. پس برای شناخت هر چه بهتر تکنولوژی HPE Synergy با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.‌

سرورهای Synergy HPE چیست و چه تفاوتی با سرور Blade دارد؟

در سینرژی پردازش‌های نسل بعدی، انواع گزینه‌های ذخیره سازی، شبکه‌های پرظرفیت و یک سیستم مدیریت یکپارچه، گردآوری شده است. در واقع اچ پی سینرژی (HPE Synergy) مجموعه‌ای از سرورهای تیغه‌ای است که به صورت کاملاً ماژولار هستند. خاصیت ماژولاری سرورها به سینرژی این توانای و قابلیت را می‌دهد تا در صورت نیاز بتوان آن‌را گسترش داده، ماژولی را حذف و یا آنها را به راحتی ارتقاء داد. امروزه فناوری پردازش ابری (Cloud Computing) حرف اول را در صنعت IT می‌زند. هر روز بر تعداد کسب وکارهایی که از فناوری پردازش ابری استفاده می‌کنند، افزوده می‌شود. سرورهای سینرژی اچ پی با این تکنولوژی سازگاری کامل دارند و استفاده از سینرژی در آن می‌تواند بر توانایی‌های و عملکرد آن بیافزاید.

سرورهای synergy و blade
مقایسه سرورهای synergy و blade

تاریخچه سرورهای سینرژی اچ پی (HP Synergy history)

شرکت اچ پی، سینرژی را به عنوان اولین محصول قابل ترکیب در سال 2016 در Discover London معرفی کرد. اولین ارسال محصول سینرژی به مشتری در ماه مه سال 2017 انجام شد. به گفته بسیاری از کارشناسان سینرژی یک محصول انقلابی در حوزه IT به حساب می‌آید و نقش مهمی در توسعه زیرساخت دارد.

کارایی سرورهای Synergy HPE چیست؟

سینرژی متشکل از زیرساخت‌های ترکیبی است. این زیرساخت‌ها حوضچه‌ای از منابع را فراهم می‌کنند که می‌توانند به صورت پویا ترکیب شوند تا بتوانند نیاز هر برنامه‌ای را برآورده کنند. HPE Synergy به عنوان اولین زیرساخت تعریف شده توسط نرم‌افزار، شناخته می‌شود. با استفاده از اچ پی سینرژی می‌توانید بلافاصله حوضچه‌های پردازشی فیزیکی و مجازی، ذخیره‌سازی و شبکه را در هر پیکربندی برای اجرای هرگونه برنامه یا جریان کار ترکیب و دوباره ترکیب کنید.

مقیاس پذیری و بهره‌وری بالا، استفاده‌ بهینه از فضا، ذخیره‌سازی با حجم بالای داده‌ها و انعطاف بالادر پیکربندی.

  • بکارگیری قابلیت Composer و نرم‌افزار OneView که باعث ایجاد زیرساخت و دیتاسنترهای تعریف شده توسط نرم‌افزار
  • استفاده از Composable Fabric برای بهینه‌سازی ترافیک سوئیچ‌های کور (Core Switch) و کم شدن حجم کابل‌کشی‌ها
  • پشتیبانی از انواع هارد و ارایه راهکارهای ذخیره‌سازی با حجم بسیار بالا
  • پیکربندی آسان و سریع به کمک رابط کاربری گرافیکی (GUI) قدرتمند

پنج دلیل برای استفاده از HPE Synergy

پنج دلیل وجود دارد که شما ‌بخواهید در مورد ویژگی‌های اصلی اچ پی سینرژی بیشتر بدانید. اینکه سینرژی چگونه می‌تواند در تأمین نیازهای IT شما در آینده به شما کمک کند. زیرساخت قابل ترکیب سینرژی به این معنی است که شما می‌توانید کارهای سنتی و پردازش‌های ابری را در یک زیرساخت اجرا کنید. همچنین سینرژی برای ارائه دهنده‌های خدمات ابری سرعت، چابکی و کارایی را به طور موثر افزایش می‌دهد. در واقع اچ پی سینرژی کاملا با پلتفرم‌های پردازش ابری سازگار است.

  1. اچ پی سینرژی یک انقلاب است

HPE Synergy چیزی فراتر از یک پیشرفت تکاملی در فناوری سرورهای بلید اچ پی کلاس C است. اچ پی سینرژی یک انقلاب در صنعت فناوری اطلاعات است! سرورهای بلید کلاس C حداقل تا دسامبر 2019 برای دیتاسنترها در دسترس بودند. تفاوتهای اساسی بین سرورهای تیغه‌ای کلاس C و سرورهای سینرژی اچ پی وجود دارد، که باید هنگام برنامه‌ریزی برای خریدهای آینده سرور آنها را در نظر گرفت.

 سینرژی Photonics-ready است

به این معنا که هنگام پیاده‌سازی، می‌تواند نیازهای پهنای باند آینده شبکه را به خوبی پشتیبانی کند. اچ پی اظهار کرده است که Gen10 (با استفاده از پردازنده‌های Skylake و Cascade Lake) آخرین نسل سرور است که در محفظه C7000 پشتیبانی می‌شود. با این حال پشتیبانی سینرژی از سرورهای بلید فراتر از انتظار است.

در سینرژی حتی در سرورGen10  می‌تواند پرمصرف‌ترین پردازنده‌های اینتل را که سرورهای بلید کلاس C قادر به کنترل آن نیست، کنترل کند. اگر شما می‌خواهید برخی از پردازنده‌های Platinum (یا پردازنده‌های “M” را که از حافظه 1.5 ترابایتی برای هر پردازنده پشتیبانی می‌کنند) را استفاده کنید، باید به دنبال Synergy باشید.

توانایی عبور تارفیک بیشتر در اچ پی سینرژی

توانایی اسمی ترافیک عبوری بر روی بک‌پلین در C7000 به میزان 7Tbps است. اما در سینرژی این پهنای باند بیش از 16Tbps است. یعنی سینرژی در مقایسه با سرورهای تیغه‌ای سه برابر پهنای باند بیشتری را برای پردازشگرها ارائه می‌دهد. Synergy توانایی پشتیبانی از سرعت انتقال 100gbp و فراتر از آن را داراست. در حالی‌که فناوری C7000 قادر به پشتیبانی از آن نیست. این خود بیانگر مزیت سینرژی نسبت به سرورهای تیغه‌ای اچ پی است.

مجازی‌سازی شبکه حرفه‌ای‌تر

در سینرژی فناوری مجازی‌سازی شبکه Virtual Connect که در سرورهای کلاس C ارائه شده بود، را بسیار گسترش داده است. Synergy با دو ماژول VC (بعلاوه اتصال ماهواره) می‌تواند برای پنج فریم سینرژی مجازی‌سازی شبکه را فراهم کند، همچنین تا 60 بلید را پوشش می‌دهد! به‌طور کلی سینرژی در خصوص مجازی‌سازی شبکه راهکارهای بسیار منعطف‌تر و مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد.

فضای ذخیره‌سازی بیشتر در سرورهای Synergy HPE

سینرژی فضای ذخیره‌سازی را ارائه می‌دهد که بروی سرورهای تیغه‌ای کلاس C یک آرزو بود. حداکثر 200 درایو (HDD و SSD) را می‌توان به صورت جداگانه برای پردازشگرها درون یک فریم اختصاص داد. همچنین می‌توان این فضاهای ذخیره‌سازی را با سایر فریم‌ها به اشتراک گذاشت تا سرورهای پردازشی آنها نیز از این این منابع استفاده کنند. اچ پی سینرژی، هاردها را به صورت حوضچه‌های ذخیره‌سازی تعریف کرده، که امکان دسترسی به آنها در یک فریم و یا چند فریم مختلف فراهم می‌شود.

2. توانایی زیرساخت‌های تعریف شده توسط نرم‌افزار

اچ پی سینرژی به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از زیرساختهای تعریف شده توسط نرم‌افزار خود برای کارهای فیزیکی، مجازی‌سازی و کانتینر استفاده شود. پیاده‌سازی برنامه‌ها با سرعت پردازش ابری باشد و خودکارسازی عملیات‌های روزمره را ممکن می‌کند. این امر باعث می‌شود تا پیاده‌سازی سرور و سرویس‌های جدید با سرعت بیشتری انجام شود. همه این موارد توسط سه ویژگی اصلی یک زیرساخت قابل ترکیب، امکان پذیر است:

حوضچه‌های شناور منابع

این حوضچه‌ها وظیفه برآورده کردن نیازهای متغییر منابع مورد نیاز برای برنامه‌های مختلف را دارند. این نیازها شامل پردازشگر‌ها فیزیکی و مجازی، فضای ذخیره‌سازی، پهنای باند شبکه و … می‌شود.

هوش نرم‌افزاری در سرورهای Synergy HPE

از طریق یک رابط واحد که به دقت زیرساخت را ایجاد می‌کند، استقرار سرویس با استفاده از الگوهای توزیع کار سرعت می‌گیرد. با استفاده از این الگوها امکان انجام سریعتر و آسانتر حجم بزرگی از کار فراهم می‌شود. می‌توان به کمک اعمال تغییرات آرام زمان قطعی (Downtime) سرویس‌ها را کاهش داد.

API یکپارچه در سرورهای Synergy HPE

این API یک رابط واحد برای عملیات‌های زیرساخت اتوماتیک با اکوسیستم‌ها از جملهChef ،Puppet ، RedHat ، Docker و غیره را فراهم می‌کند.  این ابزار محبوب برای اجرای اتوماتیک آپ‌دیت‌ها، راه‌اندازی سرور جدید، پیکربندی سرورها و سرویس‌ها است.

3. سینرژی اولین زیر ساخت قابل ترکیب در صنعت

اچ پی سینرژی بیش از حد همگراست و به عنوان اولین زیرساخت قابل ترکیب در صنعت IT شناخته می‌شود. این یعنی اینکه حوضچه‌های شناور منابع از قبیل پردازش‌، ذخیره‌سازی و پهنای باند شبکه برای پاسخگویی به تقاضاهای متغیر در زیرساخت ترکیب (و دوباره ترکیب) می‌شوند.

4. امکان انجام عملیات‌های Stateless

اگر می‌خواهید پردازش‌های کاملا stateless را داشته باشید، دستگاه اچ پی سینرژی image streamer این کار را برای شما انجام می‌دهد. اگر نیاز باشد که یک حوضچه پردازش را به یک جریان کار متفاوت در یک زمان به‌خصوص در روز یا سال اختصال دهید، اینکار با image streamer به راحتی امکان‌پذیر است. همچنین می‌توان آپدیت‌ها و پکیج‌ها را بروی یک ایمیج پیاده‌سازی کرده و سپس آن را بروی تمام سرورها در سینرژی اعمال کرد. سپس بعد از راه‌اندازی مجدد هر سرور، این موارد بروی آن اعمال می‌شوند. یک قابلیت دیگر، می‌توان با چند خط کد و به سرعت یک سرور را آماده به کار کرد.

5. مدیریت آسان در سینرژی از طریق GUI

در HPE Synergy امکان مدیریت سرورهای سینرژی اچ پی به آسانی انجام می‌شود. با استفاده از Unified API، کاربران اچ پی سینرژی می‌توانند به کلیه دستورات و عملکردهای مدیریتی از طریق رابط کاربر گرافیکی (GUI) دسترسی داشته باشند. این موضوع باعث صرفه‌جویی در وقت و کاهش خطاهای احتمالی در زمان پیکربندی می‌شود. این امکان باعث فراخوانی درخواست‌های زیرساخت و فقط از طریق یک خط کد می‌شود. این روال برای تیم DevOps بسیار ایده‌آل و مناسب است. یعنی اینکه برنامه‌های را بسازند که با آن بتوان ایجاد زیرساخت‌ها را به صورت خودکار و با سرعت انجام داد.

راه‌اندازی سرورهای Synergy HPE

به طور کلی خرید سرورها، تجهیزات و راه‌اندازی سینرژی ممکن است به هفته‌ها زمان نیاز داشته باشد. همچنین برای راه‌اندازی نیاز به تیم‌های مختلف و تخصص‌های مرتبط است. توجه داشته باشید این پیاده‌سازی نیاز به علم و تخصص بالا دارد و اشتباه در پیاده‌سازی ممکن است منجربه وارد شدن خسارت شود. برای خلاصی از این پیچیدگی‌ها و نیز تسهیل فرآیند پیاده‌سازی ممکن است شما بخواهید یک تیم متخصص این کار را انجام دهد.

مهندسان سیستم در مرکز داده HPE Synergy آموزش ویژه دیده‌اند و آماده هستند تا در خصوص سوالات و تنظیمات سینرژی به شما کمک کنند. همچنین آنها می‌توانند نصب و پیکربندی سینرژی را به سرعت برای شما انجام داده تا امکان استفاده از آن برای شما زودتر فراهم شود. در این خصوص از مسئول سازمان خود بخواهید تا با تیم HPE Synergy ارتباط برقرار کرده و برای مجموعه شما درخواست یک راهکار پیاده‌سازی سینرژی را ارائه دهد.

مدلهای اجرای فعلی سرورهای سینرژی اچ پی

مدل HPE Synergy 12000: مدل HPE Synergy 12000 یک بیس برای زیرساخت‌های هوشمند اچ پی سینرژی است، که در آن مدیریت لحاظ شده و در صورت نیاز می‌توان در آینده، آن را گسترش داد.

: HPE Synergy Composer این مدل چندین ابزار را در یک رابط واحد برای هر تغییر چرخه عملیاتی ادغام می‌کند. این تغییرات می‌توانند به سرعت توسط یک مدیر واحد اجرا شوند.

: HPE Synergy Image Streamer این مدل تغییرات سریع ایمیج‌ها و برنامه‌ها را در چندین نود به صورت خودکار اعمال می‌کند. HPE Synergy Image Streamer با HPE Synergy Composer برای استقرار و به‌روزرسانی سریع چندین نود پردازشی فیزیکی همکاری می‌کند.

ماژول ذخیره سازی HPE Synergy D3940: ماژول ذخیره سازی HPE Synergy D3940 می‌تواند هر چیزی را اجرا کند. این ماژول از منابع پردازشی تشکیل شده، تا بتواند درخواست‌های طیف گسترده‌ای از جریان‌های کاری را تامین کند.

: HPE Synergy Fabric این یک مدل شبکه مقیاس‌پذیر است که جایگزینی برای سوئیچ‌های مستقل بالای رک (TOR) می‌باشد و رک را از این سویچ،‌ بی‌نیاز می‌کند.  ساختار HP Synergy Fabric پهنای باند تا سه برابر بیشتر از شبکه سنتی برپایه (TOR) را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی سرورهای Synergy HPE

در این مقاله سعی شد به صورت جامع در خصوص سرور hpe سینرژی با شما صحبت کنیم. سینرژی یک زیرساخت پردازشی قدرتمند و انعطاف پذیر که توسط نرم‌افزار تعریف شده‌است. در آن شما حوضچه‌های پردازشی فیزیکی و مجازی، ذخیره‌سازی و شبکه مقیاس‌پذیر دارید که می‌تواند در هر پیکربندی برای هر برنامه‌ای ترکیب شوند.

این تکنولوژی انقلابی شرکت اچ پی یک راهکار کامل برای فناوری اطلاعات (IT) به حساب می‌آید. می‌توان گفت که اچ پی سینرژی برای پردازش ابری بسیار مناسب است و ساختار آن کاملا با پردازش ابری منطبق است. اگر شما یک مرکز داده و یا سرویس دهنده خدمات پردازش ابری هستید، قطعا به سرورهای سینرژی اچ پی برای رفع نیازهای جدید خود نیاز خواهید داشت.

به طور کلی، سینرژی راه حل‌های تعریف شده نرم‌افزاری است، که براساس زیرساخت‌های هوشمند ساخته شده و تجربه‌ای ابری را ایجاد می‌کند. اکنون و در خاتمه این مقاله، شما درک درستی از HPE Synergy دارید و می‌توانید در انتخاب خود برای راهکارهای IT آنرا در نظر داشته باشید.

منابع:

https://community.connection.com/5-reasons-to-consider-hpe-synergy/

https://www.hpe.com/us/en/what-is/synergy.html

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x