بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : چراغ uid در سرور hp و بررسی کامل آن

چراغ uid در سرور hp و بررسی کامل آن

چراغ uid در سرور hp

چراغ uid در سرور hp برای پیدا کردن مکان یک سرور مشخص در جاهایی به کار می‌رود که سرورها به صورت فشرده با دیگر تجهیزات انبار شده باشند. برای مثال فعال کردن UID LED به تکنسین در محل کمک می‌کند تا یک سرور hp خاص را که نیاز به تعمیر دارد از بین دیگر سرورها یا تجهیزات تشخیص دهد.

سرور به صورت ساده یک کامپیوتر است که اطلاعاتی را در اختیار سایر کامپیوتر‌ها می‌گذارد. چراغ uid مخفف unique identifier (شناسایی‌کننده خاص) است که یک واحد را به صورت خاص از دیگر واحدها جدا می‌کند. وقتی شما دکمه UID را فشار می‌دهید، LCD در جلو چشمک می‌زند و UID LED در پشت به رنگ آبی روشن خواهد شد‌.

 چراغ uid در سرور hp برای مشخص‌کردن سرور‌ها به کار می‌رود. این چراغ‌ وقتی سرور از راه دور کنترل می‌شوند، چشمک می‌زنند و می‌توان آن را از طریق system management روشن کرد. همچنین می‌توان به این روش از سالم بودن سرور اطمینان حاصل ‌کرد. این در صورتی است که سرور دارای تراشه کنترل از راه دور باشد.

شناسایی‌کننده خاص یک رشته خاص از اعداد و حروف است که با یک نهاد(entity) مشخص در یک سیستم مرتبط است. uid به شما امکان می‌دهد تا با یافتن یک نهاد خاص به آن دسترسی داشته باشید و با آن تعامل کنید. uid را می‌توان برای هر چیزی که لازم باشد آن را از دیگر نهاد‌ها قابل تشخیص کرد، به کار برد. این نشانگرها را می‌توان با توجه به کاربرد مورد نظر برای آن‌ها مشخص کرد.

معانی و مصارف

بیشترین کاربرد شناخته‌شده از این نشانگر‌ها زمانی است که کاربران می‌خواهند مثلا در یک وب‌سایت یا سرویس ثبت شوند. مشتریان و یا کاربران معمولا با یک username و یا user id مشخص می‌شوند که این کار به ارائه‌دهنده خدمات این امکان را می‌دهد تا میان کاربران تمایز قائل شود. همچنین این نشانگرها در بحث امنیت و نحوه ورود کاربران نیز اهمیت دارند.

چگونه باید HP System Management Homepage را باز کرد؟

  • در menu باید settings را باز کرد.
  • در System Management Homepage box بر روی Security link کلیک کنید.
  • بر روی Anonymous/Local Access کلیک کنید.
  • در Local Access قسمت box در کنار Turn on automatic logon in System Management Homepage را انتخاب کنید.

چگونه باید چراغ uid در سرور hp را روشن کرد؟

ابتدا Unit ID را روشن کنید‌. فشار دادن این دکمه وضعیت UID را در در حالت روشن قرار می‌دهد. تا زمانی که علت وقوع آن برطرف شود چراغ UID چشمک می‌زند. البته می‌توان از دکمه فیزیکی روی سیستم (در صورت پشتیبانی) نیز استفاده کرد.

چگونه از چراغ uid برای شناسایی سرور استفاده می‌کنند؟

همانطور که گفته شد، از UID LED برای شناسایی سرور استفاده می‌کنند. این کار در صورتی ممکن است که سرور تراشه کنترل از راه دور داشته باشد.

uid indicator در hp iLo چیست؟

ایده اصلی پشت uid indicator این است که کاربر بتواند یک سرور را در یک مرکز داده به صورت فیزیکی مشخص کند. وقتی کاربر به port مدیریت از راه دور iLO در سرور Proliant وارد می‌شود، چراغ uid در سرور hp با چشمک روشن/خاموش می‌شود.

چگونه چراغ uid را خاموش کنیم؟

برای روشن کردن چراغ uid باید روی آیکون UID کلیک کنید. این کار هر دو چراغ LED جلویی و عقبی را به رنگ آبی‌ روشن می‌کند. برای خاموش کردن UID LED، باید دوباره روی آیکون UID کلیک کنید.

معانی چراغ uid در سرور hp و دیگر چراغ‌های پنل پشتی

چراغ power supply: سبز به معنی وضعیت نرمال و خاموش‌بودن به معنی خاموش‌بودن سیستم یا از کار افتادن power supply است.

چراغ uid: آبی به معنای فعال، چشمک زدن به معنی مدیریت از راه دور سیستم و خاموش‌بودن به معنی غیرفعال بودن است.

چراغ NIC/iLO 2 activity: سبزبودن و یا چشمک زدن‌ به معنی فعالیت شبکه و خاموش‌بودن به معنی غیرفعال بودن شبکه است.

چراغ NIC/iLO 2 link: سبز‌ بودن به معنی ارتباط با شبکه و خاموش‌بودن به معنی عدم ارتباط با شبکه است.

معانی چراغ uid در سرور hp و دیگر چراغ‌های پنل جلویی

چراغ uid: آبی به معنای فعال، چشمک زدن به معنی مدیریت از راه دور سیستم و خاموش‌بودن به معنی غیرفعال بودن است.

چراغ سلامت داخلی: سبز به معنی سلامت است. نارنجی یعنی مشکل در سیستم و برای شناسایی بخش دارای مشکل باید به چراغ‌های Systems Insight Display اشاره کرد. قرمز یعنی وضعیت سیستم بحرانی است و برای شناسایی بخش دارای مشکل باید به چراغ‌های Systems Insight Display اشاره کرد.

چراغ‌های سلامت خارجی(power supply): سبز به معنای عادی بودن است. نارنجی به معنای کاهش نیرو است و برای یافتن بخش دارای مشکل باید به سراغ چراغ‌های system insight display رفت. قرمز به معنای مشکل اساسی در تامین انرژی است و برای یافتن بخش دارای مشکل باید به سراغ چراغ‌های system insight display رفت.

خاموش کردن سرور و چراغ uid

برای خاموش کردن سرور ابتدا از اصلاحات سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید (اگر می‌خواهید تا یک دستگاه hot-plug را نصب کنید، نیازی به خاموش کردن سرور نیست).

سپس operating system را خاموش کنید(برای این کار باید از operating system document پیروی کنید).

دکمه Power On/standby را فشار دهید تا سرور در حالت standby قرار گیرد. وقتی سرور حالت Standby power را فعال می‌کند، چراغ system power به رنگ کهربایی درمی‌آید(اگر operating system به صورت خودکار سرور را در حالت standby می‌گذارد، این مرحله را انجام ندهید).

فشار دادن دکمه uid سبب روشن شدن و آبی‌ رنگ شدن چراغ uid در سرور hp می‌شود. در قفسه‌ها و محیط‌های شلوغ این ویژگی در هنگام حرکت بین جلو و عقب‌ قفسه‌های سرور به پیدا کردن سرور مورد نظر کمک می‌کند.

سیم‌های برق را جدا کنید(سیستم حالا بدون انرژی است).

معانی ترکیبات مختلف چراغ activity(سبز) و چراغ uid در سرور hp

اگر چراغ uid بین نارنجی و آبی تغییر کند و چراغ activity روشن، خاموش یا چشمک‌زن باشد: دارایو مشکل دارد یا یک مشکل از قبل پیش‌بینی شده برای درایو یافته شده است. این ترکیب توسط management application انتخاب شده است.

آبی بودن چراغ uid و روشن، خاموش یا چشمک‌زن چراغ activity: درایو به صورت عادی در حال کار کردن است. این ترکیب توسط management application انتخاب شده است.

چراغ uid متناوب به رنگ نارنجی چشمک می‌زند و چراغ activity روشن است: یک مشکل پیشبینی‌شده برای درایو رخ داده است. درایو را باید در اولین فرصت جایگزین کرد.

چراغ uid خاموش و چراغ activity روشن است: درایو آنلاین است ولی به درستی فعال نیست.

چراغ uid به رنگ نارنجی چشمک می‌زند و چراغ activity چشمک می‌زند: درایو را در این حالت نباید جدا کرد. جدا کردن درایو ممکن است عملیات در حال انجام را  از بین ببرد و باعث از دست رفتن اطلاعات شود. درایو جزوی از یک آرایه است که متحمل افزایش ظرفیت می‌شود، ولی یک مشکل پیشبینی شده برای آن رخ داده است. برای کاهش احتمال از دست رفت اطلاعات، تا زمانی که گسترش ظرفیت کامل نشده است، درایو را جایگزین نکنید.

چراغ uid خاموش است و چراغ activity چشمک می‌زند: درایو را در این حالت نباید جدا کرد. جدا کردن درایو ممکن است عملیات در حال انجام را  از بین ببرد و باعث از دست رفتن اطلاعات شود. درایو در حال آماده‌سازی مجدد است و یا بخشی‌از یک آرایه در حال افزایش ظرفیت است.

چراغ uid به رنگ نارنجی چشمک می‌زند و چراغ activity چشمک می‌زند: درایو فعال است: یک مشکل پیشبینی‌شده برای درایو رخ داده است. درایو را باید در اولین فرصت جایگزین کرد.

چراغ uid خاموش است و چراغ activity چشمک می‌زند: درایو فعال است و به صورت عادی در حال کار کردن است.

چراغ uid ثابت به رنگ نارنجی است و چراغ activity خاموش است: یک ایراد اساسی در درایو شناسایی شده است و controller آن را در حالت offline قرار داده است. باید درایو را هرچه زودتر جایگزین کرد.

چراغ uid به رنگ نارنجی چشمک می‌زند و چراغ activity خاموش است: یک مشکل پیشبینی‌شده برای درایو روخ داده است. درایو را باید در اولین فرصت جایگزین کرد.

چراغ‌های uid و activity هر دو خاموش هستند: درایو خاموش است و بخشی از آرایه نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x