بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : آموزش SDN به زبان ساده

آموزش SDN به زبان ساده

آموزش SDN

SDN مخفف Software Defined Networking  می باشد آموزش SDN از اینرو حائز اهمیت است که در حقیقت یک رویکرد جدید در دنیای شبکه می باشد،‌در این رویکرد به جای برقراری ارتباط مستقیم برای کنترل کردن و هدایت کردن و ایجاد مسیر های ارتباطی شما از Controller  های نرم افزاری استفاده خواهید کرد.

به طور مثال اگر در الگوی شبکه ی قدیمی خود از سوییج های سیسکو سری ۲۹۶۰ یا سری ۳۸۵۰ استفاده میکنید باید برای انجام هر تغییر به خود سوویج مراجعه کنید و تنظیمات را در آن تغییر دهید.

همچنین محدودیت هایی مثل هر سوییچ ۲۴ یا … پورت و اینکه از لحاظ فضا و جا به جایی با موردی کاملا فیزیکی در ارتباط خوهید بود را دارید.

حال در SDN این ساختار تغییر خواهد کرد ،‌ شما اگر نیاز به سوییچ داشته باشید آنرا به صورت نرم افزاری پیاده سازی میکنید و دقیقا شبیه به یک سوویج با آن رفتار خواهید کرد .

توضیحات بالا برای همه ی کامپوننت های شبکه نظیر Router – Gateways – Load Balancer – Firewall  و… قابل پیاده سازی خواهد بود و در نهایت به حذف فیزیکی این دستگاه ها منجر خواهد شد .

در دنیای امروزه آموزش SDN و مفاهیم آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است چرا که در هر دیتاسنتر ما شاهد استفاده از مجازی سازی و پیاده سازی ساختار Cloud  مثل  VMware و Openstack  هستیم به ناچار می بایست از مفاهیم SDN نیز بهره برد. بدین صورت که به هر کاربر می توان فایروال شخصی خودش را اعطا کرد ، یا اینکه کاربر خودش تنظیمات شبکه ی خود را ایجاد کند و ماشین های مجازی را آنطور که نیاز دانسته به هم وصل و ارتباط دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x