بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > بررسی و خرید : انواع سرور hp

انواع سرور hp

انواع سرور hp

تا چه میزان با انواع سرور hp آشنا هستید؟شرکت HP با نام “Hewlett-Packard” یکی از تولیدکنندگان معتبر سرور بوده و مجموعه‌ای از سرورهای متنوع را تحت عنوان “HPE ProLiant” به بازار عرضه می‌کند. این سرورها از نظر اندازه و عملکرد متفاوت بوده و برای نیازهای مختلف سازمان‌ها و شرکت‌ها طراحی شده‌اند. سرورهای اچ پی یکی از پرکاربردترین و قدرتمندترین سرورها در صنعت IT هستند.

سرور HPE ProLiant چیست؟

محصولات شرکت HP، در حال رقابت فراگیر با سایر شرکت‌ها بوده و سرورهای خود را تحت عنوان HPE ProLiant به بازار عرضه می‌کند. در ابتدا، نام ProLiant مربوط به سرورهایی بود که توسط شرکت کامپک تولید و عرضه می‌شدند. اما پس از خریداری شدن کامپک توسط HP، سرورهای HP نیز با همین نام به بازار عرضه شدند. فروش بسیار موفق این سرورها، تعهد HP را در ارائه یک زیرساخت قابل اعتماد به مشتریان نشان می‌دهد. به طوری که بر اساس آمار، از هر 3 سروری که در جهان فروخته می‌شود، یک سرور از خانواده HPE ProLiant می باشد.

استراتژی سرورهای HPE ProLiant به گونه‌ای طراحی شده‌ که در هر شرایطی و در هر محیطی، با هر حجم کاری قابلیت دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، آن‌ها برای ترکیب و سازگاری با محیط‌های ابری و نرم‌افزارمحور بهینه شده‌اند. HP در نظر دارد تا با ارائه سرورهای نسل 9 و 10 خانواده ProLiant، راهکارهایی با هزینه کمتر برای مشتریان با حجم‌های کاری متنوع فراهم کند و نیازهای اساسی آن‌ها را برآورده سازد.

انواع سرور hp

انواع سرورهای پرولیانت hp

سرورهای HP به نیازهای مختلف حجم‌کاری مشتریان پاسخ می‌دهند و انتخاب‌های متعددی را ارائه می‌دهند که انعطاف‌پذیری را بیشتر می‌کنند. پس از بررسی نیازهای مختلف، این سرورها در هفت دسته‌ی HPE Proliant Easy Connect، HPE Proliant MicroServer، HPE Proliant ML، HPE Proliant DL، HPE Proliant BL، HPE Proliant SL/Apollo، و HPE Moonshot System تقسیم می‌شوند. همه‌ی این سرورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که توانایی کنترل و مدیریت حجم‌های کاری چندگانه را داشته باشند (مانند زیرساخت IT، وب، اپلیکیشن‌های تجاری، تحلیل‌ها، بیگ دیتا و غیره) و هر کدام برای کاربردهای خاصی بهینه شده‌اند. شرکت اچ پی (HP) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان معتبر، انواع مختلف سرورها در دنیا می باشد، که برخی از مدل‌های معروف انواع سرور HP عبارتند از:

سرورهای بلید (Blade Servers):

این سری از سرورها، برای استفاده در محیط‌های کسب و کار با نیاز به مقیاس‌پذیری بالا و استفاده از فضای فیزیکی بهینه طراحی شده است. سرورهای Blade اچ پی، با استفاده از HPE BladeSystem و HPE OneView، یک زیرساخت و رابط یکپارچه برای مدیریت سیستم‌های نرم‌افزاری در مراکز داده را فراهم می‌کنند. این سرورها با سرعت بالا و قابلیت اطمینان بالا، خدمات مختلف را به صورت خودکار در اختیار کاربران قرار می‌دهند.  HPE ProLiant BL Series با قابلیت استفاده در فریم‌های بلید و مدیریت مرکزی بر روی شاسی‌های کارکرده قرار دارند. این سرورها یک رویکرد متفاوت به ساختار سرورها دارند. در این سرورها، قطعات سخت اصلی مانند پردازنده، حافظه و ذخیره‌سازی در کارت‌های بلید جداگانه و در یک شاسی مشترک قرار می‌گیرند. سرورهای بلید اچ پی از نظر کارایی، مدیریت و کارایی انرژی بسیار ارزشمند هستند.

ورک‌استیشن (ایستگاه کاری):

ورک‌استیشن‌های اچ پی، سیستم‌های پیشرفته و قدرتمندی هستند که برای استفاده در صنایع مختلف مانند طراحی گرافیک، مهندسی، علوم شبیه‌سازی و تحلیل داده استفاده می‌شوند. این سیستم‌ها دارای قدرت پردازش بالا، حافظه گسترده و قابلیت گسترش هستند.

سرورهای ابری:( Cloud Servers)

سرورهای ابری اچ پی به عنوان قسمتی از راهکارهای ابری ارائه می‌شوند. این سرورها برای استفاده در سیستم‌های ابری و محیط‌های مجازی‌سازی طراحی شده اند. شرکت اچ پی (HP) یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سرورها در صنعت IT است. سرورهای اچ پی از نظر امکانات، قدرت پردازشی، و قابلیت توسعه بسیار مناسب هستند. این سرورها به چندین نوع تقسیم می‌شوند، شامل:

سرورهای برج‌مونت ایستاده (Tower Servers):

سرورهای Tower Servers  در قالب برج، مشابه یک کامپیوتر رومیزی طراحی شده‌اند. این تجهیزات به عنوان یک مجموعه کامل از قطعات سخت ارائه می‌شوند و برای استفاده در شرکت‌های کوچک و متوسط مناسب هستند. سرورهای برج‌مونت اچ پی از لحاظ امکانات و انعطاف‌پذیری، گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در شرایط کاری متنوع هستند. سرورهای تاور برای کسانی که فضای محدودی در دفتر یا محیط کار دارند، به خصوصیت کوچک و جمع‌وجور بودنشان و به قابلیت ارتقاء و توسعه یافتنشان مشهور هستند.

سری ProLiant ML

این سری از سرورها، برای استفاده در محیط‌های کسب و کار با نیاز به انعطاف‌پذیری و قابلیت توسعه طراحی شده است. سرورهای این سری با طراحی قدرتمند و قابلیت‌های مدیریتی مناسب، انتخاب مناسبی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها هستند.

سرورهای HP ML یا سرورهای ایستاده اچ‌پی، سرورهایی هستند که ظاهری شبیه به کیس رایانه دارند و به عنوان “Tower” یا “ایستاده” شناخته می‌شوند. این سرورها با توجه به طراحی و ساختار آنها، برای دفاتر راه دور، شعبات و کسب‌وکارهای در حال رشد مناسب و ایده‌آل هستند.  یکی از ویژگی‌های برجسته سرورهای HP ML قابلیت توسعه ظرفیت داخلی هارد است. این به معنی این است که این سرورها قادر به اضافه کردن هارد درونی بیشتر برای ذخیره‌سازی اطلاعات هستند. این ویژگی برای سازمان‌ها و کسب‌وکارهایی که نیازمند فضای ذخیره‌سازی بیشتری هستند، بسیار مفید است.

ویژگی‌های برجسته سرورهای HP ML:

برخی از سرورهای HP ML قابلیت نصب در رک را نیز دارند. یعنی شما می‌توانید این سرورها را در استندهای رک نصب کنید و به طور مرتب و سازمان‌یافته در مرکز داده خود قرار دهید.

سرورهای HP ML به دلیل طراحی ایستاده، قابلیت استفاده آسانتر و دسترسی سریع‌تر به قطعات سرور را نیز دارند. این به معنی این است که در صورت نیاز به تعمیر و تغییر قطعات، کاربران به راحتی می‌توانند به سرور دسترسی پیدا کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

سری ProLiant DL

این سری از سرورها، برای استفاده در محیط‌های کسب و کاری با تراکم بالا و نیاز به قدرت پردازشی بالا طراحی شده است. این سرورها با قابلیت‌های مدیریتی و امنیتی بالا و مقیاس‌پذیری مناسب، انتخاب بسیار خوبی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها هستند.


HPE ProLiant DL Series : سرورهای رکمونت با قابلیت پشتیبانی از تعداد بالایی از درایوها و انعطاف‌پذیری در استفاده از منابع سخت‌افزاری

سرورهای HP DL یا سرورهای رک‌مونت اچ‌پی، سرورهایی هستند که در رک سرور قرار می‌گیرند. رک‌مونت به معنی این است که این سرورها طراحی شده‌اند تا به طور مستقیم در استندهای رک سرور قرار گیرند و به صورت استاندارد و متعارف در مراکز داده استفاده شوند. سرورهای HP DL به عنوان سرورهای همه کاره شناخته می‌شوند؛ به این معنی که قابلیت انجام مجموعه‌ای از وظایف مختلف را دارند. آنها می‌توانند به عنوان سرورهای فایل، سرورهای وب، سرورهای پایگاه داده و سرورهای مجازی‌سازی استفاده شوند. این تنوع و چندکاره بودن سرورهای HP DL آنها را به گزینه‌ی محبوبی در بازار سرورها تبدیل کرده است.

سرورهای رک‌مونت (Rack Mount Servers):

سرورهای رک‌مونت اچ پی، سرورهایی هستند که در استفاده از فضای رک‌های سرور قرار می‌گیرند. این سرورها به دلیل قابلیت نصب و مدیریت آسان، پشتیبانی از تعداد بالایی از درایوها و امکانات شبکه و قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، مورد توجه قرار می‌گیرند. سرورهای رک‌مونت اچ پی معمولاً در یک قالب استاندارد 19 اینچی (یا 23 اینچی در برخی موارد) قرار می‌گیرند. سرورهای رک‌مونت اچ پی از نظر امکانات، قدرت پردازش و قابلیت توسعه بسیار مناسب هستند.

ویژگی‌های سرورهای HP DL

یکی از ویژگی‌های برجسته سرورهای HP DL، عملکرد بالا و بهینه‌بودن می‌باشد. این سرورها با استفاده از پردازنده‌های قدرتمند و فناوری‌های پیشرفته، قادر به ارائه عملکرد بالا و اجرای سریع برنامه‌ها و سرویس‌ها هستند. همچنین، طراحی بهینه شده آنها باعث بهبود کارایی و کاهش تأخیر در پاسخگویی به درخواست‌های کاربران می‌شود.

سرورهای HP DL تنوع گسترده‌ای در بازار دارند و محبوبیت بالایی دارند. در واقع، برخی از مدل‌های HP DL به عنوان پرفروش‌ترین سرورهای جهان شناخته شده‌اند. این تنوع به شما امکان می‌دهد تا بر اساس نیازها و مطالبات خاص خود، مدل مناسبی را انتخاب کنید. این سرورها از نظر قابلیت‌ها، انعطاف‌پذیری و امکانات مدیریتی بسیار مناسبی را ارائه می‌دهند. سرورهای HP DL با کارایی، بهینه‌بودن و تنوع بالا به عنوان یک گزینه قوی محسوب می‌شوند.

انواع سرور hp

سرورهای سری SL

این سرورها محصولات شرکت اچ‌پی هستند که برای محیط‌های پیشرفته و بزرگ طراحی شده‌اند.

این سرورها از نوع نصب‌شونده در رک سرور قرار می‌گیرند و برای شبکه‌هایی با اندازه بزرگ مناسب هستند. سرورهای SL به دلیل تراکم بالا (Density)، بهینه‌بودن و کارآیی پیشرفته، برای محیط‌های پیشرفته و توسعه‌یافته مناسب هستند. آنها قابلیت سازگاری با درخواست‌های فزاینده (Scalability) را دارند، به این معنی که می‌توانند به طور مداوم با افزایش تقاضا و بار کاری، بهره‌وری و عملکرد را بهبود بخشند. اما لازم به ذکر است که سرورهای SL جدیداً به طور End of Sale معروف شده‌اند و جایگزین آنها سرورهای Apollo شده است.

HPE ProLiant SL Series : سرورهای مقیاس‌پذیر با قابلیت‌های بهینه‌سازی شده برای محیط‌های ابری و مراکز داده

به طور کلی، سرورهای SL و Apollo از دو سری محصول متفاوت شرکت اچ‌پی هستند که هر کدام برای نیازهای خاص خود طراحی شده‌اند. سرورهای SL مناسب برای شبکه‌های بزرگ بوده و دارای تراکم بالا و کارایی پیشرفته است. در حالی که سرورهای Apollo مناسب برای محیط‌های پیشرفته و بزرگتر، به ویژه در حوزه‌هایی مانند High Performance Computing (HPC) و هوش مصنوعی (AI) هستند. آنها از معماری Rack-Scale استفاده می‌کنند که منابع شبکه، ذخیره‌سازی و محاسبات را به صورت منطقی جدا می‌کند و امکان استفاده بهینه از منابع و ایجاد پول‌های کاراتر را فراهم می‌کند.

با هم بخوانیم : سرور hp چیست؟

سرورهای سری ProLiant XL

سرورهای Apollo یا سری XL، سیستم‌هایی هستند که به صورت پلت‌فرمی همه منظوره عمل می‌کنند و با کارایی، مقیاس‌پذیری و بهره‌وری بالا طراحی شده‌اند. این سرورها به صورت سیستم‌های Rack-Scale عمل می‌کنند، به این معنی که قابلیت استفاده در محیط‌های High Performance Computing (HPC) و حجم‌های کاری بزرگ را دارند. آنها برای استفاده در زمینه‌هایی مانند تامین‌کنندگان سرویس و هوش مصنوعی (AI) مناسب هستند. سرورهای Apollo اغلب برای استفاده در بزرگترین سازمان‌ها و شرکت‌های انترپرایز طراحی شده‌اند.

HPE ProLiant XL Series : سرورهای با استفاده از طراحی Open Compute Project (OCP) برای برنامه‌های مربوط به مراکز داده و ابر

سیستم‌های Apollo دارای قدرت پردازش فوق‌العاده و قابلیت ارتقا برای سرویس‌های تحت وب، وب هاستینگ، پردازش بیگ‌دیتا و برنامه‌های super computing می‌باشند. آنها از معماری Rack-Scale استفاده می‌کنند که به طور منطقی منابع شبکه، ذخیره‌سازی و محاسبات را از یکدیگر جدا می‌کند. این معماری امکان استفاده بهینه از منابع را فراهم می‌کند.

mrs@pashaii

«پست قبلی

پست بعدی»

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x