بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : معرفی تکنولوژی های MSA

معرفی تکنولوژی های MSA

نسل 6 MSA

Hewlett Packard Enterprise Modular Smart Array

(MSA) بهترین راه حل ذخیره سازی برای کاربرانی است که  بودجه محدود دارند. این محصول یک entry-level storage است که در بودجه شما نیز صرفه جویی میکند اما اگر مشکلی در بودجه ندارید میتوانید به محصولات mid-level و یا enterprise فکر کنید.یکی از اشتباهات رایج کاربران هنگام خرید یک ذخیره ساز، مقایسه محصولات در سطوح مختلف است به عنوان مثال یک محصول enterprise را بایک محصول entry-level  را با هم میسنجند و انتظارات یک محصول enterprise را از یک محصول entry-level  دارند یا میخواهند محصول enterprise را با قیمت entry-level تهییه کنند.

چه انتظاری از محصول entry-level داشته باشیم؟

محصولات entry-level قدرتمند،ساده و مقرون به صرفه هستند. و این محصولات برای شرکتهای کوچک و متوسط تولید میشود که میخواهند سطحی از امنیت را برای اطلاعاتشان به وجود بیاورند. با توجه به هزینه این سیستمها بهترین انتخاب برای این شرکتها است. هر برند معروفی محصولاتی را در این سطح ارائه میدهد که متناسب با نیاز و بودجه مشتری باشد به عنوان نمونه شرکت hpe ، msa  را برای همین امر تولید کرده است هرچند میتوان HPE ALLETRA 5000 را از این دسته شمرد.

HPE MSA همچنین به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط اجازه می‌دهد تا مطمئن شوند که داده‌هایشان امن باقی می‌ماند و به راحتی برای همه کارمندان، مهم نیست که از کجا کار می‌کنند، در دسترس هستند. این راه حلی مناسب برای طرفداران دورکاری است. HPE MSA از طریق سرویس‌های داده جدید و معماری مدرن‌شده، به مشتریانی که کسب‌وکارهای بر اساس تقاضا(تعداد connection) را اجرا می‌کنند – مانند جریان رسانه و آموزش آنلاین – این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و بارهای کاری توزیع‌شده‌شان را راحت‌تر مدیریت کنند.

راه حل های HPE MSA Gen6 Storage یک san entry-level است که توسط سرورهای HPE ProLiant پشتیبانی میشود. هدف از بررسی این نسل بررسی آخرین نسل موجود در بازار است هرچند بعضی از ویژگیها در نسلهای قبلی نیز وحود دارد در زیر با هم چند نمونه از این ویژگیها را بررسی میکنیم:

  • Dual-controller, two-pool با معماری فعال-فعال: استفاده همزمان از دو کنترلر در ذخیرع ساز به شما کمک می کند که بتوانید به راحتی فریمورک خوذ را آپدیت کنید همچنین طراحی دو استخر(منظور فضایی است که حجم دیسکها را تجمیع میکند) می توانید امکانات مختلفی مانند تفاوت در raid و یا میزان حافظه به شما ارائه دهد.به صورت کلی استفاده از دو استخر نسبت به یک استخر در msa ارجحیت دارد زیرا توان عملیاتی و استفاده بهینه از منابع را برای شما فراهم میکند البته هنگام نصب اولیه به این موضوع دقت کنید.
  • Gen6 RAID acceleration ASIC and controller design: HPE همواره بر پیشرفت محصولات خود تاکید داشته و بهبود در عملکرد یکی از این گزینهها است به عنوان مثال نسل 6 تا 80% عملکرد خود را نسبت به نسل 5 افزایش داده است.در هنگام خرید سعی کنید آخرین نسل را در نظر داشته باشید
  • SAS midplane با سرعت 12GB: در نسل 6 این محصولات ارتباط سرتاسری با کارایی بالا بین کنترلر و تمام رسانه های متصل ایجاد شده است. در طراحی سرورها و ذخیرهسازها دیسکها با استفاده از یک برد میانی به برد اصلی وصل میشوند که به آن midplane میگویند به هر اندازه که این رابط سریعتر باشد سرعت شما نیز بیشتر است
  • طیف گسترده ای از گزینه های رسانه SFF/LFF: به مشتری امکان انتخاب در رسانه و توانایی متعادل کردن بودجه در برابر نیازهای عملکرد را ارائه می دهد.
  • ظرفیت ذخیره سازی را با انتخاب گزینه های محفظه درایو(drive enclosure) SFF و LFF افزایش دهید: افزایش ظرفیت بدون نیاز به خاموش کردن سرور و حتی اضافه کردن enclousure به شما برای گسترش کسب و کار یاری میرساند همچنین تعویض دیسکها به صورت hot-plug در نگهداری سرویس بسیار تاثیر گدار است
  • گزینه های درایو رمزگذاری خودکار (SED) برای رسانه های SSD و HDD: این ویژگی یک لایه امنیت برای محافظت در برابر سرقت اطلاعات اضافه میکند
  • حفاظت از داده ها با HPE MSA-DP+: یک فناوری RAID با کارایی بالا که عملکرد، در دسترس بودن و زمان بازسازی را در مقایسه با انواع RAID سنتی به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.
  • HPE MSA Advanced Data Services: یک ویژگی اختیاری در HPE MSA Gen6 است که میتوانید آن را فعال سازید (مانند HPE MSA 2062 Storage Array) که برای شما امکاناتی مانند خودکارسازی لایه بندی(tiering) دادهها، remote snap replicationو تهیه additional snapshot راب برای شما فراهم میکند.
  • HPE MSA Health Check: ابزاری با قابلیت Cloud که از گزارش‌های سیستم برای تجزیه و تحلیل سلامت سیستم HPE MSA شما استفاده می‌کند.

بازیگری کوچک با قدرت بالا

موضوعی که بیشتر اوقات هنگام خرید یک ذخیره ساز نادیده گرفته میشود هزینه نگهداری محصول است این موضوع که چه دیسکس را پشنیبانی کرده و آیا در بلند مدت هزینه مازاد برای شما ایجاد می کند یا خیر از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاوران IT باید این مسائل را برای مدیران شفاف کنند چون در هنگام disaster سرور منتظر تامین هارد خاص از کشورهای دیگر نمیماند یا در بعضی از موارد مهلت تامین بودجه در عرض یک هفته نیز اطلاعات شما را به خطر میاندازد.پس دقت داشته باشید دخیرهسازی که اطلاعات شما را نگهداری میکند بسیار مهم است و شما باید توان تامین آن را داشته باشید .مجموعه راه‌حل‌های ذخیره‌سازی هیبریدی HPE MSA زیرساخت‌های کلیدی فناوری اطلاعات مورد نیاز برای متعادل کردن این مبادلات را فراهم می‌کند.

مجموعه HPE MSA Gen6 Storage سه مزیت کلیدی را برای مشتریانی که به دنبال استقرار فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر SAN هستند، ارائه می‌کند، از جمله:

  1. شتاب مقرون به صرفه برای ذخیره سازی هیبریدی-فلش
  2. عملکرد واقعی، شما می توانید ببینید و تجربه کنید
  3. اثبات سادگی در استقرار و مدیریت منابع ذخیره سازی

چند نمونه ار دستگاههای موجود در بازار

HPE MSA 1060 Storage هنگامی مناسب است که شما میخواهید یک ذخیره ساز HPE SAN که از رسانه های hybrid-flash پشتیبانی می کند را داشته باشید اما هزینه کمی نیز برای این موضوع در نظر دارید.

HPE MSA 1060 که برای برآوردن نیازهای ذخیرهسازی سطح پایه طراحی شده است، برای کاربرانی با ظرفیت ثابت و حجم کاری کم  ایده آل است.

برای حجم کاری پویا و بزرگتر، HPE MSA 2060 Storage را انتخاب کنید. HPE MSA 2060 با عملکردی بیش از دو برابر و ظرفیت تقریباً سه برابری در مقایسه با HPE MSA 1060، برای کارهایی با حجم بالا مناسب است.

اگر میخواهید کار را با حافظههای hybrid-flash  شروع کنید HPE MSA 2062 Storage را توصیه میکنم. با ترکیب HPE MSA 2060 با دو درایو SSD 1.92 ترابایتی از پیش نصب شده و مجوز HPE MSA Advanced Data Services، میتواند صرفه جویی قابل توجهی را برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال راه حلی برای ذخیره سازی لایه بندی هستند، ارائه می دهد.

تعادل بودجه و عملکرد

در صورتی که نیاز به ظرفیت بالا هاردهای HDD وسرعت عملکرد SSD  دارید و دنبال هزینه معقولی نیز هستید استفاده از روش hybrid و tiering به شما در این کار کمک میکند.با این کار نعادل در بودجه و عملکرد خود ایجاد کردهاید

با رشد فناوری اطلاعات خود را گسترش دهید

یکی از ویژگیهای مثبت درMSA  ماژولار بودن آن است و شما با رشد اطلاعات میتوانید با اضافه کردن Enclosers یاهمان محفظه توسعه حجم ذخزهساز خوذ را گسترش دهید ،  HPE MSA از محفظه های توسعه LFF و SFF پشتیبانی میکند تا ظرفیت ذخیره سازیشما را در صورت نیاز افزایش دهد. حداکثر سه محفظه توسعه را می توان به هر HPE MSA 1060 اضافه کرد، در حالی که این عدد در HPE MSA 2060/2062 به 9میرسد..

لحظه را تجربه کنید

افزایش عملکرد وسرعت سیستم شما را سریعتر به هدفتان میرساند.

ASIC و معماری کنترل‌کننده شتاب‌دهنده Gen6 RAID، عملکرد سیستم را تا ۸۰ درصد در مقایسه با HPE MSA Gen5 بهبود می‌بخشد. این بهبود در IOPS و توان عملیاتی به جبران تاخیر سیستم کمک می کند و سیستم های متصل و کاربران را قادر می سازد بهره وری بهتری را تجربه کنند.

افزایش عملکرد با خودکارسازی tiering

با استفاده از آخرین پیشرفت‌های لایه‌بندی خودکار نسخه 2.0، پیکربندی‌ ذخیره‌سازی ترکیبی به‌طور خودکار به تغییرات ورودی/خروجی در زمان واقعی پاسخ می‌دهند تا در مقایسه با HPE MSA Gen5، شتاب برنامه‌های کاربردی تا 45 درصد افزایش داده شده است. Automated Tiering v2.0 در سطح Pool عمل می کند، همیشه روشن است و با افزودن بیش از یک نوع درایو به pool آغاز می شود.

 افزایش عملکرد RAID در نسلهای جدید

حفاظت از داده‌های HPE MSA-DP پیشرفت‌های قابل توجهی را در فناوری RAID سنتی به ارمغان می‌آورد، از جمله عملکرد بازسازی سریع‌تر تا 25 برابر(در مقایسه نسل قبل با RAID 6)، مدیریت دیسکهای spare (دیسکهایی که در مدار نیستند و هنگام سوختن یک دیسک جایگزین میشوند) و همچنین لایه بندی تنظیمات عملکرد Raid را افزایش دادهاند

نگاهی گذرا به ویژگی محصولات نسل 6

HPE MSA 1060

  • Two controllers per array
  • Two host ports per controller
  • 16Gb FC, 1/10GbE iSCSI (10GBase-T), or 12 Gb SAS connectivity
  • Up to 154K IOPS with 6.6 GB/s throughput
  • Maximum 184 TB raw capacity (base)
  • Add up to three SFF or LFF disk enclosures for a
  • maximum capacity of 904 TB

HPE MSA 2060

  • Two controllers per array
  • Four host ports per controller
  • 16 Gb FC, 10/25GbE iSCSI (SFP+), 1/10GBase-T or 12 Gb SAS connectivity
  • Up to 395K IOPS with 13.1 GB/s throughput
  • Maximum 240 TB raw capacity (base)
  • Add up to nine SFF or LFF disk enclosures for a maximum
  • capacity of 2.4 PB

HPE MSA 2062

  • Flash-ready HPE MSA 2060 bundle
  • 2×1.92 TB RI SSDs preinstalled
  • Advanced Data Services license include

حذف موارد پیچیده از ساختار نسل 6

رابط کاربری بصری – بدون نیاز به دفترچه راهنما

HPE MSA Storage Management Utility (SMU v4) از پیکربندی سیستم با گردش کار هدایت شده گام به گام پشتیبانی می کند که به حذف خطاها و بهبود چشمگیر تجربه کاربر کمک می کند.

داشبورد ساده  برای مدیریت ذخیره سازی

بهبود مدیریت HPE MSA SMU v4 به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت به اطلاعات مهم سیستم از جمله هشدارها، ظرفیت، عملکرد و فعالیت دسترسی داشته باشند.

با چند گام ساده از توقف برنامه ریزی نشده جلوگیری کنید

ابزار HPE MSA Health Check کارهای مورد نیاز برای بررسی منظم سلامت سیستم ذخیره سازی HPE MSA شما را ساده میکند.

کلام آخر

با پیشرفت تکنولوژی سیستمهای دخیره سازی نیز به روز میشوند و برای همگام سازی در هنگام خرید سعی کنید که جدید ترین تکنولوژی را تهیه کنید تا از امکانات بیشتری بهره ببرید

محمد محبی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x