بیشتر بخوانید

صفحه اصلی > آموزشی : تکنولوژی های شرکت HP و معرفی مهمترین ها

تکنولوژی های شرکت HP و معرفی مهمترین ها

تکنولوژی های شرکت HP و معرفی مهمترین ها

تکنولوژی های شرکت HP هر روز در حال بیشتر شدن می باشد.شرکت HP در طول تاریخ خود، نوآوری‌های زیادی را ایجاد کرده یا به طور قابل توجهی در آن‌ها تأثیر داشته است. بسیاری از این تکنولوژی ها در زمان خود پیشتاز و منحصربه‌فرد بوده‌اند. امروزه، آزمایشگاه‌های HP پروژه‌های متنوعی ازجمله مراکز داده کاملا خودکار، چاپ تجاری دیجیتال با کیفیت افست، سیستم عامل‌های رسانه‌ای که می‌توانند کل کتابخانه‌های داده‌های متنوع و تحقیقات محاسبات کوانتومی برنده جایزه را ذخیره کنند، را توسعه داده و هنوز هم به عنوان یکی از برترین برندهای حوزه تکنولوژی شناخته می‌شوند. در این مطلب از سایت فروشگاه سرور و قطعات hp آریامن قصد داریم تا مهم‌ترین تکنولوژی های شرکت اچ پی را بررسی و معرفی نماییم، با ما همراه باشید.

معرفی تکنولوژی های شرکت hpe در دهه 60 میلادی

1966

یکی از مهم‌ترین تکنولوژی های شرکت HP ، اولین رایانه این کمپانی  با نام HP2116A معرفی شد؛ یک ماشین محاسباتی قدرتمند و قابل اعتماد، اولین کامپیوتری بود که برای انجام هر کاری استفاده می‌شد.

HP2116A

1966

اچ پی اولین دیود ساطع کننده نور (LED) موجود در بازار را تولید می‌کند. این محصول شامل نمایشگرهای عددی مانند چراغ های نشانگر و علائم راهنمایی و رانندگی هستند.

 

1967

ساعت‌های اتمی پرتوی سزیم HP استانداردهای زمانی دنیا را تنظیم کرده و زمان بین‌المللی را در یک میلیونیم ثانیه هماهنگ می‌کند. این ساعت‌ها که طی دهه‌های گذشته با دقت بیشتری رشد می‌کنند، در انبوهی از برنامه‌های کاربردی که از نظر زمانی بسیار مهم است، استفاده می‌شود که شامل جلوگیری از برخورد هواپیما، اجرای سیستم‌های مخابراتی و حتی‌شاتل های فضایی است.

1968

اولین ماشین حساب علمی رومیزی قابل برنامه‌ریزی: HP 9100A که تقریبا اولین رایانه شخصی  بود و برنامه‌ها را روی کارت مغناطیسی ذخیره می‌کرد و می‌توانست 10 برابر سریعتر از سایر ماشین‌ها مشکلات علمی و مهندسی را حل کند و راه را برای تجارت ایستگاه کاری شرکت هموار می‌کند.

مهم‌ترین تکنولوژی ها در دهه 70 میلادی

1971

نقشی اساسی که HP Labs در داخل شرکت ایفا می‌کند، ارائه پاسخ به مشکلات فنی سخت است. در پاسخ به درخواست مهندسان بخش که روی رایانه 2100A کار می‌کنند، HP Labs منبع تغذیه لحظه آخری – 500 وات در 800 اینچ مکعب را فراهم می‌کند.

1971

آزمایشگاه اچ پی برای کار با لیزر‌ها یک تداخل سنج لیزری تولید می‌کند که اندازه‌گیری آن تا میلیونیوم اینچ است. این دستگاه همچنان یک ابزار مهم در تولید ریز تراشه‌ها است. با استفاده از فناوری مشابه، اچ پی همچنین ابزاری لیزری تولید می‌کند که به اولین ابزار نقشه‌برداری الکترونیکی تبدیل می‌شود.

1972

اولین ماشین حساب علمی جیبی: مهندسان در برابر چالش بیل هیولت برای ایجاد یک ماشین حساب علمی متناسب با جیب پیراهن بالا آستین بالا می‌زنند، نتیجه این تلاش HP-35 قانون اسلاید را منسوخ می‌کند.

1975

HP با ایجاد یک رابط استاندارد، سیستم‌های ابزار را ساده می‌کند. صنعت الکترونیک، HP-IB (گذرگاه رابط) را به عنوان استاندارد بین‌المللی تصویب می‌كند تا یك یا چند وسیله بتواند به راحتی به رایانه متصل شوند.

1979

در آخرین سال از دهه 70 میلادی یکی دیگر از مهم‌ترین تکنولوژی های شرکت اچ پی پا به عرصه می‌گذارد. محققان اچ پی، ستون‌های مویرگی سیلیس ذوب شده را برای کروماتوگرافی گازی ایجاد می‌کنند، که انقلابی در تجزیه و تحلیل شیمیایی ایجاد می‌کند.

دهه 80 میلادی و تکنولوژی های معرفی شده توسط HP laps

عمده تکنولوژی های شرکت HP در این دهه به فناوری چاپ مربوط شده و این کمپانی با ابداعات خود صنعت چاپ را به نسل جدیدی می‌برد.

1980

اولین محصول سونوگرافی 64 کاناله برای تصویربرداری از قلب انسان در زمان واقعی براساس فناوری آزمایشگاه‌های HP تولید می‌شود تا علم پزشکی را به مرحله جدید وارد نماید.

1980

محققان با استفاده از فناوری کپی کانن، یک بسته نوری و سایر نوآوری‌های مهندسی برای کمک به HP در ایجاد اولین چاپگر لیزری تجاری برای استفاده عمومی در خانه و مراکز کوچک را تولید می‌کنند. چاپگر بسیار ساکت است و می‌توان از آن در کتابخانه استفاده کرد.

1981

فناوری پلاتر «چرخ شن» یا Grit wheel: دانشمندان انقلابی در نحوه جابجایی کاغذ و قلم در پلاترها با استفاده از یک فناوری جدید «چرخ شن» ایجاد می‌کنند. این محصول انقلابی در حوزه چاپ به وجود می‌آورد و کیفیتی بی‌نظیر را با نصف هزینه فناوری موجود در آن زمان ارائه می‌دهد.

1984

HP اولین چاپگر جوهر افشان خود را روانه بازار می‌کند که مبتنی بر فناوری جوهر افشان حرارتی است که در آزمایشگاه‌های این کمپانی و در دهه 1970 توسعه یافته است. درست همانطور که ماشین حساب HP-35 برای همیشه جایگزین قانون اسلاید دستی شد، ThinkJet (که با کیفیت و کم هزینه است) پایان عصر استفاده چاپگر ماتریس نقطه‌ای پر سر و صدا را اعلام می‌کند.

سال 1986

معماری RISC: آزمایشگاه‌های HP به شرکت مادر کمک می‌کند تا اولین کمپانی باشد که پردازنده‌های RISC (محاسبات تنظیم دستورالعمل کاهش یافته) را تجاری می‌کند. RISC سریعتر دستورالعمل‌ها را اجرا می‌کند و کار بیشتری نسبت به تراشه‌های نسل قبلی انجام می‌دهد.

سال 1986

گرافیک‌های سه بعدی با HP SRX (اولین نسل ایستگاه های کاری گرافیکی) روی سن می‌آیند. با استفاده از معماری ایجاد شده در آزمایشگاه اچ پی، این دستگاه به HP کمک می‌کند تا به یک فروشنده پیشرو در ایستگاه‌های کاری گرافیکی تبدیل شود.

1989

HP اولین درایوهای ذخیره‌سازی داده‌های دیجیتال (DDS) خود را براساس فناوری پیشگامانه آزمایشگاه‌ها برای استفاده از ضبط نوار اسکن مارپیچ برای ذخیره داده‌ها معرفی می‌کند. DDS یکی از دیگر از مهم‌ترین تکنولوژی های شرکت اچ پی است که به یکی از پرفروش ترین قالب‌های پشتیبان نوار در جهان تبدیل می‌شود.

معرفی تکنولوژی ها در دهه 90 میلادی

1991

چاپ رومیزی رنگی: دانشمندان الگوریتم‌های رنگ (sRGB)، فشرده‌سازی و نیم تناژ را برای DeskJet 500C ایجاد می‌کنند، که به طور چشمگیری هزینه چاپ رنگی را کاهش می‌دهد و سبب می‌شود تا این صنعت سرعت رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه نماید.

1994

معماری 64 بیتی (ایتانیوم): با تکیه بر فعالیت‌های که از سال 1981 در آزمایشگاه آغاز شد، محققان این شرکت با همکاری مهندسان اینتل موفق می‌شوند تا آنچه در نهایت تبدیل به نسل بعدی معماری اینتانیوم اینتل می‌شود را بسازند و در نهایت محصول مشترک این دو در سال 2001 راه‌اندازی شد، محصول نهایی پرازنده‌های 64 بیتی هستند که به مرور زمان جایگزین پردازنده های 32 بیتی می‌شوند.

1995

انقلاب ارتباطات از راه دور به لطف تکنولوژی های شرکت HP : تیم‌هایی از HP و آزمایشگاه، سیستم عامل‌های رایانه‌ای استاندارد را برای جایگزینی تجهیزات انعطاف‌ناپذیر انحصاری آن زمان، توسعه می‌دهند. امروزه این فناوری‌ها در خانواده محصولات Open Call وجود دارد که به بیش از 100 میلیون نفر در 100 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهند.

1997

محققان فناوری‌ای تولید می‌کنند که یک محصول آرایه ژنی را برای تجزیه و تحلیل DNA امکان‌پذیر می‌کند.

1997

عکاسی دیجیتال: HP Labs به شرکت اصلی کمک می‌کند تا وارد کار عکاسی دیجیتال شود و خط تولیدی از نوآوری‌های تصویربرداری مانند نور تطبیقی​​، تعادل رنگ، از بین بردن خودکار قرمزی چشم ناشی از نور فلش را ایجاد می‌کند که به عنوان یک «آزمایشگاه عکس» در دوربین‌های HP اضافه می‌شود.

1999

دروازه منطق مولکولی: دانشمندان HP و UCLA اولین دروازه منطق مولکولی جهان را ساختند، گامی اساسی در ایجاد نانو کامپیوترهای الکترونیکی مونتاژ شیمیایی. محققان امیدوارند بتوانند راه را برای پردازنده‌هایی هموار کنند که به مراتب قدرتمندتر از تراشه‌های امروزی هستند اما هزینه تولید و سایز بسیار کمتری دارد.

1999

محاسبات همه جا حاضر: سلام! همه چیز دارای وب‌سایت است (HEHAW)، مفهومی که توسط محققان HP Labs ثبت شده‌است، پایه‌ای برای پروژه تحقیقاتی CoolTown می‌شود تا نشان دهد چگونه افراد، مکان‌ها و اشیا می‌توانند در وب به هم متصل شوند.

ورود به عصر جدید تکنولوژی ها

2001

محاسبات کمکی: محققان به ایجاد مرکز داده برنامه‌های کمکی کمک می‌کنند که اولین اجرای واقعی یک فناوری محاسبات سودمند برای شرکت‌هایی است که به دنبال استفاده بهتر از منابع خود هستند. این کار براساس کارهای قبلی آزمایشگاه‌های HP ازجمله Web QoS است که به ارائه‌دهندگان خدمات کمک می‌کند تا خواسته‌های مشتریان را برآورده کنند.

2002

محققان برای اولین بار سیستم قابل بازنویسی DVD (DVD + RW) سازگار با دستگاه‌های پخش استاندارد DVD را ایجاد می‌كنند. این یکی دیگر از تکنولوژی های شرکت اچ پی در آن زمان به شما می‌رفت.

2002

HP Labs با برقراری ارتباط فنی با Indigo N.V ، شرکت را به سمت تجارت نشر دیجیتال سوق می‌دهد. پرس‌های نیلی فناوری به نام الکتروفتوگرافی مایع (LEP) را ارائه می‌دهند که ترکیبی از تصویربرداری دیجیتال لیزر، ذرات جوهر بسیار کوچک و سیستم حمل و نقل مایع برای تولید چاپ‌های قابل مقایسه با کیفیت آفست است.

2002

تیمی از شیمی‌دانان، فیزیک‌دانان، مهندسان و دانشمندان کامپیوتر که در محاسبات کوانتومی کار می‌کنند، بالاترین چگالی حافظه قابل آدرس‌دهی الکترونیکی را تا به امروز تولید می‌کنند. مدار نمایش آزمایشگاهی، یک حافظه 64 بیتی با استفاده از کلیدهای مولکولی به عنوان دستگاه‌های فعال، در داخل میکرون مربع قرار می‌گیرد، آن‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که بیش از 1000 عدد از آن‌ها می‌توانند در انتهای موی انسان قرار گیرد.

2003

محققان با استفاده از دانش فنی عمیق در پردازش تصویر، مدیریت رنگ و جاسازی اطلاعات، به دولت آمریكا در مبارزه با جعل‌كنندگان كمك می‌كنند تا طیف وسیعی از روش‌های بازدارندگی را كه می‌توانند در چاپ ارز استفاده شوند، بیابند.

2003

شبکه: HP خدمات، راه حل‌ها و محصولات دارای شبکه را برای کمک به مدیریت بهتر سرمایه و استفاده از تغییرات، اعلام می‌کند. این پیشنهادات براساس فناوری‌های متعددی است که در آزمایشگاه‌های HP تولید شده‌اند.

2003

خنک سازی هوشمند: خنک سازی هوشمند یکی دیگر از منحصربه‌فردترین تکنولوژی های شرکت اچ پی است، دانشمندان با استفاده از دینامیک سیالات محاسباتی برای مدل‌سازی توزیع گرما در یک مرکز داده منجربه راه حل خنک‌کننده هوشمند HP می‌شود، که به طور بالقوه می‌تواند به شکل چشمگیری مصرف انرژی را کاهش دهد و میلیون‌ها دلار سالانه صرفه‌جویی کند.

2004

فناوری مبتنی بر مدل از HP Labs یکی از مولفه‌های اصلی ایجاد HP OpenView Automation Manager است که به انتقال خودکار منابع IT برای رسیدن به اولویت‌های کاری تغییر یافته کمک می‌کند.

2004

HP نسخه جدیدی از Jena، مجموعه ابزار منبع باز Semantic Web خود را منتشر می‌کند. با استفاده از Jena می‌توان محتوای بیشتری از وب را به صورت قابل خواندن از طریق ماشین ایجاد كرد كه به رایانه‌ها اجازه می‌دهد اطلاعات را از منابع مختلف پیدا و ادغام كنند.

2004

از الگوریتم فشرده‌سازی تصویر HP Labs برای ایجاد برخی از تصاویر دیدنی و جذاب از مریخ که توسط فضاپیمای Spirit Rover ناسا منتقل شده است، استفاده می‌شود. این تصاویر به دانشمندان روی زمین کمک می‌کند تا سطح مریخ را از فاصله 106 میلیون مایل از نزدیک بررسی کنند.

2004

با استفاده از فناوری اهرمی که توسط آزمایشگاه‌های HP تولید شده است، پلتفرم رسانه‌های دیجیتال HP، شرکت‌های رسانه‌ای را قادر می‌سازد یک بار محتوا ایجاد کنند و بارها و بارها در هر استاندارد یا قالبی از آن استفاده کنند.

2005

Virus Throttle، فناوری توسعه یافته در HP Labs، برای کنترل سریع گسترش ویروس‌ها در شبکه‌های سازمانی و کاهش آسیب‌های ناشی از حمله طراحی شده است. این نرم‌افزار در حال حاضر در محصولات منتخب HP موجود است.

2005

انیمیشن کوتاه به نام «نقاش» اولین فیلم تولید شده با استفاده از راه حل‌های Labs’ experimental utility-services است. محققان سپس این فناوری‌ها و موارد دیگر را در پروژه‌های بزرگتری به کار می‌برند و با DreamWorks همکاری می‌کنند تا به تولید انیمیشن «شرک 2» کمک کنند. این در نهایت منجربه محاسبات انعطاف‌پذیر و تکنولوژی های شرکت اچ پی می‌شود که صنایع نفت و گاز، خدمات مالی و بهداشت و درمان را هدف قرار می‌دهد.

2005

قفل ضربدری: محققان نشان می‌دهند که لچ متقاطعی که آن‌ها اختراع کرده‌اند می‌تواند جایگزین ترانزیستور (بلوک اصلی ساخت رایانه‌ها در نیم قرن گذشته) شود و به روشی جدید برای ساخت رایانه در آینده منجر شود.

2006

رسانه‌های جریانی: محققان برای افزودن رسانه‌های جریانی و فناوری‌های همپوشانی شبکه از نزدیک با واحد Open Call Business HP همکاری می‌کنند تا انتقال چندرسانه‌ای با کیفیت بالا و قابل اطمینان از طریق شبکه‌های تلفن 3G را امکان‌پذیر سازند.

2006

دانشمندان رنگ، به کنسرسیوم بین‌المللی رنگ (ICC) کمک‌های اساسی می‌کنند، که به شما کمک می‌کند رنگ‌های ضبط شده در یک دستگاه بتوانند به طور رضایت بخشی در سایر دستگاه‌ها تولید شوند. محققان امیدوارند با پیش‌بینی بیشتر مدیریت رنگ، بتوانند چاپ تجاری را به مشاغل تحت وب تبدیل کنند.

2014، HP Sprout به آینده ای با چاپ سه بعدی نگاه می‌کند

HP Sprout یک کامپیوتر all-in-one و یکی از پیشروترین تکنولوژی های شرکت اچ پی در عصر حاضر است. در حالی که همه ما به ایده رایانه‌هایی با صفحه نمایش لمسی عادت کرده‌ایم، Sprout یک دوربین سه بعدی، پروژکتور و یک مت حساس به لمس Intel RealSense به فرمول آزمایش شده اضافه می‌کند. یک شی را جلوی Sprout قرار دهید و به این صورت، گرفتن یک مدل سه بعدی رنگی با وضوح بالا امکان‌پذیر است.

پروژکتور یکپارچه قادر به نمایش موارد روی تشک است تا به آن اجازه دهد به عنوان یک نمایشگر حساس به لمس ثانویه عمل کند. پس از ضبط، می توان اشیاء سه بعدی را دستکاری کرد، و تشک لمسی 20 نقطه‌ای به حداکثر چهار نفر اجازه می‌دهد تا همزمان در هر پروژه خاصی همکاری کنند.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد تا تمامی تکنولوژی های شرکت HP از زمان پیدایش این کمپانی معرفی و به طور مختصر تشریح شود، هر کدام از این تکنولوژی‌ها به نحوی در زندگی کنونی و حتی آینده ما نقش داشته و یا سبب پیشرفتی قابل توجه در صنایع مختلف شده‌اند. پیشرفت عظیم صنعت چاپ، کامپیوترهای 64 بیتی، پردازنده‌های قدرتمند و بسیاری دیگر از این تکنولوژی‌ها مدیون شرکت‌هایی تاثیرگذار، مثل اچ پی هستند.همچنین با توجه به روی کار آمدن تکنولوژی های جدید سرورهای اچ پی از جمله سرورهای Synergy HPE و سرورهای blade اچ پی می توان آینده روشن تری را برای تکنولوژی های سرورهای اچ پی پیش بینی کرد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x